HANDPICKED HOTEL SEOUL
HOTEL REGULATIONS

고객 여러분의 안전과 편의를 위하여 저희 핸드픽트호텔.서울은 다음과 같이 이용 규칙을 정하고 있습니다.

1. 모든 객실은 흡연이 금지되어 있습니다.

2. 객실 내에서는 난방 또는 취사 목적의 전열기구의 사용이 금지 되어 있습니다.

3. 객실은 숙박 이외의 용도로 사용할 수 없습니다.

4. 호텔 시설물 및 집기와 비품은 정해진 목적 외의 용도 사용할 수 없으며, 외부로 반출할 수 없습니다. 또한 이를 손상, 파손하였을 경우 변상하여야 합니다.

5. 아래의 물품은 호텔 내 반입을 삼가 주시기 바랍니다.

    - 발화 또는 인화성 위험물

    - 악취를 풍기는 물건

    - 기타 법령에 의해 휴대가 금지되어 있는 물건

6. 당 호텔은 아래 경우 외에는 별도로 물품보관을 하지 않습니다.

    - 체크아웃 시 물품보관을 요청할 경우: 체크아웃 당일까지 물품보관

7. 당 호텔의 분실물(습득물) 처리 기준을 아래와 같습니다.

    (1) 물품 습득 시로부터 1개월간 보관

    ※ 귀금속, 희귀도서 및 현금, 기타 고가품의 경우 물품 습득 시 로부터 7일 이내 경찰서에 이관합니다.

    (2) 상기의 기간이 경과하였음에도 회수되지 않은 물품은 폐기처리 합니다.

8. 당 호텔의 귀책사유 없는 물품도난의 경우 핸드픽트호텔.서울은 책임을 지지 않습니다.

9. 요금의 지불은 투숙고객의 출발 시 또는 당 호텔에서 청구할 때

    호텔 프론트 데스크의 수납 직원에게 지불하여 주시기 바랍니다.

상기 규칙을 지켜주시지 않을 경우에는 숙박 또는 호텔 내 시설물의 이용을 거절하고 고객에게 그 책임에 대한 부담을 요구할 수 있사오니 특히 유의하여 주시기 바랍니다.


제 1조 의의

핸드픽트호텔.서울과 체결하는 숙박계약 및 이에 부수되는 계약은 본 약관이 정하는 바에 따르고, 본 약관에 규정되지 않는 사항에 관하여는 법령 또는 관습을 따르는 것을 원칙으로 합니다.


제 2조 숙박예약

핸드픽트호텔.서울에 투숙을 하고자 할 경우 유선 또는 당사 홈페이지 등을 통하여 숙박예약을 할 수 있습니다.


제 3조 숙박거절

핸드픽트호텔.서울은 다음 각 호의 1에 해당하는 경우에는 숙박을 거절할 수 있습니다.

1. 숙박예약 신청이 이 약관에 의하지 않을 경우

2. 객실의 여유가 없을 경우

3. 고객이 법령 또는 공공질서나 미풍양속에 위배되는 행위를 할 염려가 있다고 판단되는 경우

4. 고객이 타 고객 또는 당 호텔 직원에게 언어, 폭력 등의 방법으로 위해를 가하는 행동을 할 경우

5. 고객이 전염병자라고 명백히 인정하는 경우

6. 당 호텔에서 금지하는 물품(동물, 마약, 총기류 등)을 휴대, 소지하는 경우

7. 천재지변, 시설의 고장, 기타 불가피한 이유로 당 호텔이 숙박에 응할 수 없는 경우

8. 대한민국 법령 등이 규정하는 바에 따라 숙박할 수 없다고 인정되는 경우

9. 기타 정당한 사유가 있는 경우


제 4조 성명 등의 제시

핸드픽트호텔.서울은 숙박예약 신청을 받을 경우 예약자에 대하여 다음 각 호에 기재된 사항의 제시를 요구할 수 있습니다.

1. 숙박자의 성명, 성별, 연락처

2. 기타 당 호텔이 필요하다고 정하는 사항


제 5조 예약보증금

핸드픽트호텔.서울은 고객의 숙박예약 시 예약보증금의 지불을 요청할 수 있습니다.


제 6조 예약자에 의한 예약취소

숙박예약자가 숙박예약의 전부 또는 일부를 취소하였을 경우 당 호텔은 다음 각호의 기준에 의하여 위약금을 청구합니다.


1. 일반고객

    - 숙박예정일 4일 전까지 취소한 경우: 위약금 없음

    - 숙박예정일 3일 전부터,  사전 취소요청 없이 숙박하지 않은
       경우: 1일 숙박요금 100%


2. 단체고객(10명 이상)

    - 숙박예정일 14일 전까지 취소한 경우: 위약금 없음

    - 숙박예정일 7일 전까지 취소한 경우: 취소객실 수 X 취소 객실의 1일 숙박요금 100%

    - 숙박예정일 3일 전까지 취소한 경우: 총 숙박요금의 50%

       (※ 1박 투숙의 경우 총 숙박요금의 100%)

    - 숙박예정일 1일 전까지 또는 숙박예정일 당일 취소한 경우: 총 숙박요금의 100%

    - 사전 취소요청 없이 숙박하지 않는 경우: 총 숙박요금의 100%


※ 단, 항공기의 불착 또는 지연, 천재지변 등 부득이한 사정으로 예약을 취소하는 경우에는 위약금을 받지 않습니다.


제 7조 호텔에 의한 예약취소

(1) 당 호텔은 다음 각 호의 1에 해당하는 경우에 한하여 예외적으로 고객의 예약을 취소할 수 있습니다.

     1. 본 약관 제 3조 3호에서 8호까지의 경우

     2. 본 약관 제 4조의 제시를 요구했으나 정해진 기한까지 그 사항이 명시되지 않을 경우

     3. 본 약관 제 5조의 예약보증금의 납부를 청구하였으나 그 기한까지 이를 납부하지 않은 경우

(2) 전항의 규정에 의하여 예약이 취소되었을 경우 당 호텔은 이미 납부 받은 예약보증금을 반환 해 드립니다.


제 8조 숙박등록

숙박자는 숙박당일 호텔 프론트 데스크에서 다음 각 호의 사항들을 기재하여 숙박등록을 하여야 합니다.

1. 제 4조 제 1항의 사항

2. 여권번호, 여권유효기간

3. 주민등록번호 (내국인)

4. 현주소, 전화번호, 생년월일, 이메일

5. 호텔출발 일시 및 시각

6. 개인정보 수집, 이용에 대한 동의

7. 기타 호텔에서 필요하다고 인정하는 사항


제 9조 체크아웃

(1) 체크아웃 시각은 정오(12:00)입니다.

(2) 고객이 전 항의 체크아웃 시각을 초과하였을 경우 당 호텔은 다음과 같이 추가요금을 청구합니다.

     1. 오후 2시까지: 1박 요금의 30%

     2. 오후 5시까지: 1박 요금의 50%

     3. 오후 5시이후: 1박 요금의 100%


제 10조 부대시설 영업시간

부대시설의 영업시간은 별지의 안내에 있습니다.


제 11조 요금의 지불

(1) 이용요금은 원화 또는 핸드픽트호텔.서울에서 인정하는 쿠폰으로 체크아웃 시에 지불하여 주시기 바랍니다.(단, 장기투숙 등 특별한 사유가 있을 경우 당 호텔은 체크인 시 또는 투숙기간 중 숙박요금의 정산을 요청할 수 있음)

(2) 객실을 사용하기 시작한 후 임의로 숙박을 하지 않은 경우에도 숙박요금을 지불하셔야 합니다.


제 12조 이용규칙의 준수

핸드픽트호텔.서울을 이용하는 고객은 당 호텔의 이용규칙을 준수해야 합니다.


제 13조 숙박연장의 거절

다음 각 호의 1에 해당하는 경우 핸드픽트호텔.서울은 고객님의 숙박연장 신청을 거절할 수 있습니다.

1. 본 약관 제 3조 제 1호에서 8호까지의 경우

2. 고객이 당 호텔의 이용규칙을 준수하지 않는 경우

3. 기타 정당한 사유가 있는 경우


제 14조 숙박시설의 책임

(1) 핸드픽트호텔.서울은 숙박자가 프론트 데스크에서 숙박 등록을 하였을 때부터 체크아웃을 할 때까지 시설이용에 관한 책임을 집니다.

(2) 숙박자가 핸드픽트호텔.서울의 이용규칙을 준수하지 않는 등 숙박자의 책임 있는 사유로 인하여 입은 피해에 대하여 당 호텔은 책임을 지지 않습니다.

(3) 핸드픽트호텔.서울의 책임 있는 사유로 숙박자가 당 호텔을 이용하지 못하게 될 경우 동등 또는 유사한 조건에 의한 다른 숙박시설을 알선해 드립니다.


제 15조 객실 키 인수 및 반환

(1) 숙박자는 숙박등록 시 프론트 데스크에서 객실 키를 인수하고, 퇴실 시에는 요금지불과 함께 프론트 데스크에 키를 반납하여야 합니다.

(2) 숙박자는 투숙 중에 키를 분실 하였을 경우에는 즉시 프론트 데스크에 분실신고를 하여야 합니다.


To ensure the safety and convenience of our guests, HANDPICKED HOTEL.SEOUL requests that the following regulations to be respected.


1.Smoking is strictly prohibited in any places where fire is likely to occur.

2.The use of electrical appliances for heating or cooking is prohibited.

3.Guest rooms are for lodging only.

4.Hotel fixtures and equipment may not be used for purposes   other than intended and are not to be removed from the hotel. Damaged items will be claimed for compensation.

5.The following items are not permitted in the hotel.

       a. Flammable explosive items

       b. Items emitting an unpleasant odor

       c. Other items prohibited by the Korean Law

6.Luggage storage is available only for the day of check out.

7.The hotel will not be responsible for items left in the hotel for longer than the following periods:

       a. Lost and found items will be stored for 1 months from the day found.

           - Jewelry, rare books, cash or other high-priced articles will be transferred  to Police in 7 days.

       b. Uncollected items after 3 months of storage will be disposed.

8.HANDPICKED HOTEL.SEOUL is not liable for any valuables lost or stolen on hotel premises.

9.Payment should be made at the Cashier upon departure or when the bill is presented.


Guests may be asked to vacate the premises if these regulations are not followed. Guests may also be held liable for damages or accidents caused by failure to abide by these regulations.

 

Article 1. Application of Provisions

All accommodation contracts and related agreements entered by HANDPICKED HOTEL.SEOUL (hereinafter called the hotel) shall be in accordance with these provisions, and particulars not provided for these provisions shall be made in accordance with laws and customary practices.


Article 2. Reservation Accommodation 

If you wish to make a reservation at the hotel, you can either make it via phone or website.


Article 3. Rejection of Accommodation Requests

The hotel may refuse to provide accommodation under the following circumstances:

1.When the accommodation requested does not come under these provisions.

2.When the hotel is fully booked and no room is available.

3.When it is feared that the person desiring the accommodation may use the accommodation in a manner contrary to that provided for in the laws for the maintenance of public peace and good morals.

4.When guest may possibly cause harm verbally or physically to other guests or to hotel property or HANDPICKED HOTEL Staffs.

5.When the person desiring accommodation can be detected as being afflicted with an infectious disease.

6.When the person seeking accommodation is known to be in possession of firearms, illicit drugs or animals of any type.

7.When the hotel is incapable of providing the accommodation due to natural calamities, damage to its facilities, and other unavoidable causes.

8.When the accommodation request runs counter to the regulation stipulated in the laws of the Republic of Korea.

9.When reasonable cause exists.


Article 4. Identification of Name, etc.

When the hotel has accepted a request for accommodation (thereinafter called reservation) in advance of the day of occupancy, it may request that the person making the reservation provide the following particulars within a designated period.

1. Guest’s name, gender, contact information.

2. Other information that the hotel may need.


Article 5. Reservation Deposit

When you make a reservation at the hotel, we may request

a deposit.


Article 6. Cancellation of Reservation by Requester

When you make reservation cancellations, penalties will be claimed as follows;

A. Individual Traveler

1. Cancellation made four days prior to arrival: No Charge

2. Cancellation made three days prior to arrival: 100% of the first night’s room charges per person

B. Group Traveler (Group with 10 or more guests)

1. Cancellation made 14 days prior to arrival: No charge

2. Cancellation made 7 days prior to arrival: 100% of one night room charge

3. Cancellation made 3 days prior to arrival: 50% of the total room charge per person (in case of one night stay, 100% of one night room charge)

4. Cancellation made 1 day prior to arrival or on the arrival day: 100% charge of the total stay

5. No-show charge: same as #4

6. Penalty is charged for each room.

Exception

However, the hotel will not claim for penalty if the cancellation was made due to unexpected situations such as flight cancellation, delay, or natural disaster.


Article 7. Cancellation of Reservation by the Hotel

1. Except as otherwise provided for, the hotel may cancel reservation for accommodation in the following circumstances:

a. When it comes under paragraphs 3 to 8 of Article 3.

b. When clarification of the particulars in Article 4 has been requested and not complied with within the designated period.

c. When payment of the reservation deposit, Article 5, has been requested but not received within the designated period.

2. The hotel will return any advanced deposit in case of cancellation.


Article 8. Registration

Guests are requested to register the following particulars with the hotel at the Front Desk on the day of arrival:

1. Particulars stated in paragraph 1 of Article 4

2. In case of a foreigner, passport number and the expiration date.

3. In case of a Korean, resident registration number

4. Present address, telephone number, date of birth, and e-mail

5. Date and time of hotel departure

6. Consent to the collection and use of personal information

7. Other particulars deemed necessary by the hotel


Article 9. Check Out

1. The time for vacating the room by the guest (check-out time) shall be 12:00 noon.

2. When the guest fails to check out by the above check-out time, the hotel will assess the following surcharges.

a. Until 14:00: 30% of the room charge

b. Until 17:00: 50% of the room charge

c. After 17:00: 100% of the room charge


Article 10. Facilities’ Operation hours

Facilities’ Operation hours will be informed separately.


Article 11. Payment

1. Payment of bills  should be made in currency, credit cards, or coupons recognized by the Cashier of the hotel, at the time of the guest’s departure or when requested by the hotel due to a high balance. The hotel cannot accept personal checks.

2. Guests will be charged for the room commencement of occupancy, even when they voluntarily choose not to use the room.


Article 12. Observance of Regulations

Guests are requested to observe the regulations here.

 

Article 13. Rejection of Continued Occupancy

The hotel may reject continued occupancy of the room, even for the period accepted, under the following circumstances:

1. When it comes under paragraphs 1 to 8 of Article 3.

2. When the guest does not observe hotel regulations.

3. When reasonable cause exists.


Article 14. Responsibilities of Accommodation

1. The responsibility of the hotel concerning accommodation starts from the time the guest is registered at the Front Desk or the time the guest enters the room, whichever is earlier, and terminates at the time the guest leaves the room to depart.

2. The hotel will not be responsible for any accidents occurring from the guest’s failure to observe the hotel regulations.

3. In case the hotel fails to provide accommodations that the hotel guaranteed due to hotel’s cause, the hotel will arrange coordinating or comparable accommodations.


Article 15. Taking and Returning Room Key

1. Guests are required to take a room key upon check-in at the Front Desk, and to return it back to the Front Desk upon check-out.

2. Guest must inform the Front Desk when losing a room key during the stay.