HANDPICKED HOTEL SEOUL
GUIDE BOOK

Greeting

핸드픽트호텔.서울은 2012년부터 3년여의 준비기간을 통해 완성된 공간입니다. 순수 준비기간 1년5개월에 건축기간만 1년7개월이 소요되었습니다. 이 호텔은 제가 태어나고 자라면서 어린 시절을 보낸 집터입니다. 저에게 이곳은 말 그대로 너무나 좋은 기억이 많이 떠오르는 소울플레이스(Soul Place)입니다. 그렇기 때문에 우리 호텔에 묵으시는 여러분께도 이곳, 하면 좋은 기억들이 떠오를 수 있는 소울플레이스가 되면 좋겠다는 생각으로 공간과 물건 하나하나, 음식 하나하나에 느낌을 불어넣기 위해 직원 한명한명이 최선을 다하고 있습니다. 다시 한번 핸드픽트호텔.서울을 이용해주신 고객 여러분께 감사의 인사를 드리면서, 부디 편안한 휴식의 시간이 되시길 바랍니다.

- 핸드픽트호텔.서울 CEO . 총지배인  김 성 호  배상 -


Welcome to Handpicked Hotel Seoul. 

After three years of preparation from 2012, we are finally up and ready to welcome our guests.

It took a year and seven months of planning period, then another year and five months for the construction. This hotel was built on the site where my childhood home had been. Growing up, I had many wonderful childhood memories associated with this neighborhood and I am proud to call it my personal “Soul Place.”  When our guests think of Handpicked Hotel Seoul, I hope it reminds them of the same nostalgic feelings and happy memories made here. Every single staff in this hotel works enthusiastically to make our hotel become the ultimate “Soul Place” for our guests. Thank you for choosing Handpicked Hotel Seoul and hope you enjoy your stay.

- Handpicked Hotel Seoul CEO. GM Kim Sung Ho -

Restaurant

우리동네 상도동, 그리고 우리도시 서울에 오신 여행객에게 호텔은 잠시나마 집이 되어야 한다고 생각합니다. 그렇기 때문에 호텔이라면, 절대적으로 음식이 맛있어야 합니다. ‘단 하나의 메뉴일지라도 자신 있게 내 놓을 수 있는 호텔이 아니라면 절대 묵지 않는다’이것은 제가 호텔을 고르는 철칙이기도 합니다. 핸드픽트호텔.서울은 고객 여러분께서 즐겁고 행복하게 식사하실 수 있는 최고의 레스토랑 2개를 보유하고 있습니다.

We are confident in our culinary services, as we are fully equipped to provide outstanding meals and memorable dining experience for our guests at our two outstanding restaurants. Enjoy Hotel Handpicked and Restaurants.


NAROO(9F)

02.2229.5491(Ext.5491)

핸드픽트호텔.서울 9층에 위치한 나루(NAROO)는 컨템포러리 코리안 퀴진을 표방합니다. 단순한 퓨전한식과는 다르게 한국음식 전통의 맛과 멋을 유지하면서 다양한 새로운 시도를 통해 미래지향적인 맛을 찾아냅니다. 또한 나루의 맛있는 식사 및 요리와 잘 어울리는 와인과 생맥주(하이네켄), 우리술 등 다양한 주류를 즐기실 수 있습니다.

Naroo offers contemporary Korean cuisine and is located on the 9th floor of Handpicked Hotel Seoul. Unlike simple fusion recipes, we offer unique experience and flavors of genuine Korean meal with a slightly modern twist.  You can also enjoy wine, draft beer (Heineken), and Korean traditional drinks

[운영시간, Operation Hour]

아침, Breakfast (AM7:00-AM10:00)

※ Last Order 업장확인

점심, Lunch (AM11:30-PM3:00)

※ Last Order 업장확인

저녁, Dinner (PM 5:30  – PM 9:30)

※ Last Order 업장확인


Ballroom(B1)

02.2229.5492(Ext.5492)

핸드픽트호텔.서울 지하1층에 위치한 볼룸(Ballroom)은 까페.캐주얼다이닝 입니다. 고급 원두를 사용한 진한 커피와 볼룸에서만 맛볼 수 있는 다양한 음료를 각종 디저트와 함께 즐기실 수 있습니다. 또한, 편안하고 따뜻한 분위기에서 올데이브런치, 파스타 등 American/Italian 요리를 드실 수 있으며, 하이네켄 생맥주와 와인이 준비되어 있습니다.

Ballroom, a café and casual dinning hall is located on B1F. We provide aromatic coffee brewed with the finest coffee beans and other beverages. Various desserts and sweets are also offered in Ballroom. You can also enjoy casual dining such as all-day brunch and pasta with draft beer and wine.

[운영시간, Operation Hour]

커피/음료, Coffee/Beverages (AM 9:00-PM10:00)

점심식사, Lunch (AM11:30-PM 3:00)

저녁식사, Dinner (PM 4:00-PM10:00) 

※ Last Order 업장확인

Security & Floor Guide

핸드픽트호텔.서울은 고객 여러분의 안전을 위하여 자체적인 보안 시스템의 운영과 함께 한국 1위의 보안업체인 에스원보안시스템 운영을 병행하고 있습니다. 이에 따라 호텔 내 전 지역에 CCTV를 운영하고 있으며, 호텔 내 구역에 따라 객실 카드키가 있어야 출입이 가능한 곳이 있습니다. 또한, 고객 여러분의 안전과 호텔 내 보안을 위하여 오전12시30분 부터 오전 5시까지는 1층 자동문(메인게이트)이 객실 카드키로 작동하게 됩니다. 따라서 이동 시 불편함이 없도록 반드시 객실 카드키를 소지해주시기 바랍니다.

For the safety of our guests, we have installed a high-quality security system in cooperation with Korea’s No.1 security company, S1. In addition to this, all public areas of the Hotel operate security cameras and several sections are accessible only by a room key. A room key will be required to access to the main entrance located on the first floor from 00:30 AM to 5:00 AM. Please do not forget to keep your room key with you for your convenience.


10F

PARTYHALL(연회, Banquet & Event)

최대 50-60인 정도가 독립적인 공간에서 10층 전체를 사용하는 연회 홀로 기존의 부페와는 완전히 차별화되는 핸드픽트만의 부페 메뉴와 함께 메인요리를 즐기실 수 있습니다. (필요 시 10~15인 룸으로 조정하여, 미팅/세미나를 진행할 수 있습니다.)

10th floor Partyhall awaits you to plan your next event or private party with up to 50-60 people capacity.  Sous-vide steaks with distinctive buffet menu will be offered for your banquet or event. (Partyhall is also available for meetings and seminars for 10~15 people)


9F

ㆍFront Desk

ㆍ Main Lobby

ㆍ NAROO

핸드픽트호텔의 한식레스토랑인 나루(NAROO)는 메뉴 하나하나에서 우리 한식의 맛과 풍미를 고스란히 지켜내면서도 미래지향적인 새로운 느낌을 부여하여 감히 독보적이라 할 수 있습니다.

Naroo, Korean restaurant of Handpicked Hotel Seoul offers unique and special Korean cuisine.


2F - 8F

Guest Room

객실 층의 경우 엘리베이터/비상계단 출입 시 객실 카드키가 필요합니다. 이동 시 불편함이 없도록 해주시기 바랍니다.

You need a room key to access elevators/emergency stairs on 2nd ~8th floors. Please carry your room key at all times.


1F

Entrance Lobby, Parking

1층 자동문은 AM12:30 부터 AM5:00 까지 객실 카드기로만 개폐가 가능합니다. 이동 시 불편함이 없도록 해주시기 바랍니다.또한 발렛서비스는 AM10:00 부터 PM10:00 까지만 운영되고 있으니 위 시간대 외 차량 출차 또는 입차는 프론트(02-2229-5499)로 요청해 주시기 바랍니다.

The main entrance on 1st Floor is accessible only by a room key from 00:30 AM to 5:00 AM. If any assistance is required with parking from 10:00 AM to 10:00 PM, Please dial  front desk at  02-2229-5499.


B1

ㆍ BALLROOM(까페/캐주얼다이닝)

ㆍ PICKED(편집샵)

ㆍ HAND(플라워샵)

ㆍ 맛있는호텔 식료품잡화점

핸드픽트호텔의 양식레스토랑인 볼룸(BALLROOM)에서는 커피, 티 등의 음료와 디저트 및 브런치/파스타 등의 캐주얼 다이닝을 즐기실 수 있습니다.

Enjoy our freshly brewed coffee, tea with desserts and casual dining  such as pastas/brunch and etc. at the Ballroom.

Room Guide

무료제공 어메니티

투숙객의 편의를 위해 아래의 어메니티를 무료로 제공합니다.

ㆍ생수 2병

ㆍ 샴푸, 컨디셔너, 비누,로션

ㆍ 샤워캡

ㆍ 볼펜(모나미153 X 핸드픽트)

ㆍ 메모지 大

ㆍ 메모지 小

ㆍ 객실슬리퍼 2세트

※ 무료제공 어메니티는 가져가셔도 됩니다.

※ 추가요청 시 요금이 부과될 수 있습니다.

※ 칫솔, 면도기, 샤워스폰지 등의 일회용품은 필요하실 경우 프론트에서 구매하실 수 있습니다.(2,000 원/세트)

Complimentary amenities

For the convenience of our guests, the amenities listed below are free of charge:

ㆍMineral Water (2 bottles)

ㆍ Shampoo, Conditioner, Soap, Body balm 

ㆍShower Cap

ㆍ Ballpoint pen (MONAMI 153 X Handpicked)

ㆍ Memo Pad (Big size)

ㆍ Memo Pad (Small size)

ㆍ Sleepers (2 sets)

※ These amenities are free to take.

※ Extra requests may lead to additional charges.

※ You could buy Travel Kit at the frontdesk(2,000 krw, Disposables such as tooth brushes, shaving kits, and shower sponges)


전등제어 스위치

객실의 전등제어 스위치는 아래의 2가지 종류입니다.

[룸 전등 제어]

룸 전등 제어 스위치는 4구 스위치로

ㆍMASTER : 전체 점등/전체 소등

ㆍ MAIN : 객실 중앙등 점등/소등

ㆍ SIDE : 객실 측면등(검정색 원형) 점등/소등

ㆍ DOOR : 객실 내 출입문 앞 등 점등/소등 네 가지 기능으로 구성되어 있습니다.

[욕실 전등 제어]

욕실 전등 제어 스위치는 2구 스위치로

ㆍ 욕실 내 전등1만 제어하는 스위치

ㆍ 욕실 내 전등2와 환기팬을 함께 제어하는 스위치 두 가지 기능으로 구성되어 있습니다.

Lighting Control System

There are two types of control switches installed in all guest rooms.

[Room Light]

Four different switches:

ㆍMASTER : Entire room On/Off

ㆍ MAIN : Middle light On/Off

ㆍ SIDE : Side light (Black circular) On/Off

ㆍ DOOR : Light in front of the door On/Off

[Bathroom Light]

Two different switches:

ㆍ Control of Light #1(front)

Control of Light #2(back) and the bathroom fan


비상상황 대처

객실 내에는 비상상황 발생 시 이용하실 수 있는 장비가 구비

되어 있습니다.

ㆍ비상용 간이 완강기 및 완강기 고리

ㆍ 비상용 손전등

ㆍ 소화기

ㆍ 층 별 비상대피도

※ 비상용 간이 완강기와 손전등은 객실 옷걸이 하단부에 위치한 Emergency Box 안에 구비되어 있습니다.

※ 완강기 고리는 객실창 개구부의 하단 바닥에 위치합니다.

※ 소화기는 객실 데스크 측면 또는 객실 출입문 옆에 위치하며, 화재 발생 시 안전핀을 뽑고 이용하시면 됩니다.

※ 층 별 비상대피도는 객실 출입문에 부착되어 있습니다.

※ 화재 예방을 위해 객실 내 흡연, 취사, 전열기구사용은 엄격하게 금지되어 있습니다. 객실 내 금지행위로 인한 가구, 침구, 비품 등 시설의 훼손 또는 화재 발생 시 원상 복구를 위한 비용이 별도로 청구됩니다.

Evacuation

All rooms are equipped for emergency.

ㆍEmergency  slow-descending device

ㆍ Flash light

ㆍ Fire extinguisher

ㆍ Exit map on the door

※ An emergency  slow-descending device and a flash light are placed in the wardrobe emergency box.

※ The hook for a slow-descending device is located at the bottom of the window in every room.

※ A fire extinguisher is located at the  side of the desk or next to the door in each room. In case of fire, please pull the safety pin before use.

※ Smoking and additional heating devices in a room are strictly prohibited for  fire prevention. Damaged items will be claimed for compensation.


온도조절 및 방해금지/청소요청 스위치

객실 내 온도조절은 욕실전등스위치 옆에 위치한 터치패널을 이용하여 하실 수 있습니다.

ㆍ원하는 실내온도 설정

ㆍ 바람 세기 조절

ㆍ 냉/난방 켜고 끄기

세가지 기능으로 구성되어 있습니다.

방해금지/청소요청 스위치는 객실 출입문 앞 룸키홀더 옆에 위치해 있습니다. 필요에 따라

ㆍ DND(방해금지)

ㆍ MUR(청소요청)

버튼을 이용하시면 됩니다.

Temperature Control & Privacy

Please use the touch panel to adjust the temperature of the room.

Three Options:

ㆍTemperature control

ㆍ Fan control

ㆍ AC/Heating control

The privacy switches are located on the wall next to the room key holder.

Two Options:

ㆍ DND(Do Not Disturb)

ㆍ MUR(Make Up Room)

TV Channel Guide

※ 채널은 방송사 사정에 따라 변동될 수 있습니다.

1-1  SD  슈퍼액션

2-1  HD  AXN

3-1  HD  OCN

4-1  HD  CGV

5-1  HD  채널칭

6-1  HD  SBS

7-1  HD  KBS2

8-1  HD  HBS(hotel)

9-1  HD  KBS1

10-1  HD  EBS1

10-2  HD  EBS2

11-1  HD  MBC

12-1  SD  SBS PLUS

13-1  SD  KBS드라마

14-1  SD  MBC드라마

15-1  HD  TRENDY

16-1  HD  tvN

17-1  SD  올리브

18-1  SD  One Style

19-1  SD  SBS funE

20-1  HD  Mnet

21-1  SD  SBSMTV

22-1  SD  애니박스

23-1  SD  투니버스

24-1  HD  YTN

25-1  HD  연합뉴스TV

26-1  HD  채널A

27-1  HD  JTBC

28-1  HD  MBN

29-1  HD  TV조선

30-1  SD  한국경제TV

31-1  SD  SBS CNBC

32-1  HD  NGC(National Geographic)

33-1  SD  디스커버리

34-1  SD  NHK 월드

35-1  SD  CNN

36-1  SD  BBC 월드

37-1  SD  FOX Life

38-1  SD  바둑TV

39-1  SD  브레인TV

40-1  SD  온게임넷

41-1  HD  ONT

42-1  SD  FTV

43-1  HD  JTBC GOLF

44-1  HD  KBS스포츠

45-1  HD  MBC스포츠+

46-1  HD  SBS Sports

47-1  HD  XTM

48-1  SD  SBS골프

49-1  SD  SPO TV

50-1  SD  아리랑TV

53-1  SD  JTBC3(FOX)

54-1  SD  CGTN(China Global)

55-1  SD  CCTV4

Guest Services

우리 핸드픽트호텔.서울을 이용해주셔서 감사합니다. 핸드픽트호텔.서울을 이용하시는 고객 여러분의 좀 더 편리한 투숙을 위하여 호텔 이용에 관한 일반적인 사항에 대해 안내를 드립니다.

Thank you for visiting Handpicked Hotel Seoul. We will guide you to use hotel for your comfortable stay.


개인금고

모든 객실의 냉장고 위에 개인용 금고가 설치되어 있습니다. 작동방법은 금고에 적힌 이용 안내문을 참고하시기 바랍니다. 호텔은 금고에 보관한 물건에 대해 책임을 지지 않습니다.

IN-ROOM SAFE

In-room safe is located in each guest room. Please follow the operating instructions. The hotel is not responsible for valuables left in a in-room safe.


공항 리무진 버스

6019번 공항 리무진 버스가 호텔 인근에서 출발합니다.

자세한 시간은 ‘핸드픽트서비스’ 또는 프론트 데스크에 문의하시기 바랍니다.

AIRPORT LIMOUSINE BUS

A limousine bus 6019 to Incheon international airport departs near the hotel. For the bus schedule, please contact ‘Handpicked Service.’


냉난방

각 객실은 개별 조정이 가능한 별도의 냉, 난방 장치가 부착되어 있습니다. 문의사항은 ‘핸드픽트서비스’로 문의하여 주시기 바랍니다.

AIR CONDITIONING & HEATING

Each room is equipped with individually-controlled heating and air conditioning. Please contact ‘Handpicked Service’ for assistance in case of malfunction.


렌터카

렌터카 또는 공항으로의 차량이 필요하신 경우 프론트 데스크에 문의하시기 바랍니다.

CAR RENTAL

Please contact the front desk for all of your transportation requirements.


모닝콜

모닝콜이 필요하시면 ‘핸드픽트서비스’로 연락 주십시오.

WAKE-UP CALLS

Please contact ‘Handpicked Service’ to arrange your personal wake-up calls.


분실물/습득물

호텔 내에서 분실하거나, 습득하신 물건이 있을 경우,

‘핸드픽트서비스’ 또는 프론트 데스크로 연락 주시기

바랍니다.

LOST&FOUND

For inquires about lost and found items, please contact ‘Handpicked Service’ or the front desk.


비상탈출

객실 문에 부착된 층 비상구를 숙지하시고, 비상시에는 옷장 하단의 Emergency Box에 비치된 휴대용 손전등을 이용하여 비상계단을 통해 탈출합니다.

EVACUATION

Please be informed of the exit map on the door. In case of emergency, evacuate to the ground level through the emergency stairs with the flashlight placed in the wardrobe emergency box.  


어메니티 및 일회용품

투숙객의 편리한 객실이용 및 환경친화정책의 이행을 위해 우리 호텔에서는 어메니티가 남아있을 경우 교체하지 않습니다. 어메니티 요청 시 일 1Set가 무료로 제공되며, 추가 요청 시 비용이 발생합니다. 체류에 필요하신 일회용품(칫솔, 치약, 면도기, 빗)의 경우 프론트 데스크에서 구매가능합니다.

AMENITIES AND DISPOSABLE UTILITIES

To join the global Green Card Campaign, we do not replace if amenities are not completely used. Guests may request up to one extra set of shower amenity per day, free of charge. Additional charge may occur for extra amenities more than one set per day. Complimentary disposable amenities such as toothbrushes, shower sponges and shaving kits are purchasable at the front desk for your convenience.


사생활 보호

객실 벽면의 Do Not Disturb 버튼을 누르면 직원의 방해를 받지 않고 휴식을 취하실 수 있습니다. 다만 Do Not Disturb 버튼이 48시간 이상 지속될 경우에는 고객의 안전을 위하여 직원이 객실을 방문할 수도 있음을 양지해 주시기 바랍니다.

PRIVACY

Please press the Do Not Disturb button on the wall in order to inform staff, including housekeeping, to respect your privacy. All Do Not Disturb rooms will be checked for safety purposes, if the sign is on for more than 48 hours.  


핸드픽트서비스

머무시는 동안 직원의 도움이나 안내가 필요하신 경우 전화기의 ‘P’ 버튼을 눌러 ‘핸드픽트서비스’에 문의 하십시오. ‘핸드픽트서비스’는 여러분의 요청과 문의에 응대하기 위해 항상 대기하고 있습니다.

HANDPICKED SERVICE

We do our best to provide customized service for guest's requests. If you have any questions or concerns, please don't hesitate to press the ‘P’ Button on the phone.


수화물 보관

핸드픽트호텔.서울에서는 비행시간이 늦은 고객을 위하여

체크아웃 후 당일에 한하여 짐 보관을 해드리고 있습니다.

프론트 데스크로 문의하시기 바랍니다.

BAGGAGE

Your baggage can be kept in Handpicked Hotel Seoul within the day after check-out. For inquires about this service, please contact the front desk.


신문 및 잡지

지하 1층에 위치한 News & Books에는 신문 및 잡지가

비치되어 있습니다.

NEWSPAPERS & MAGAZINES

Newspapers, magazines and books are available at “News & Books”  located on B1F.


신용카드

핸드픽트호텔.서울에서는 국내 신용카드 회사에서 발급한

모든 카드와 VISA, Master, American Express, Diners, JCB 등 해외 신용카드 결제가 가능합니다.

Credit Cards

The following cards are accepted; Visa, Master Card, Amex, Diners, JCB and all local credit cards.


애완동물

호텔 정책 상 안내견을 제외한 애완동물은 호텔에 입장할 수 없습니다.

PETS

We do not offer pet friendly rooms and facilities in accordance with the hotel regulations with the exception of guide dogs.


우편

프론트 데스크에서는 일반 우편 및 택배 서비스를 대행해 드리고 있습니다. 자세한 사항은 프론트 데스크에 문의하시기 바랍니다.

MAIL

The front desk can help you with receiving and sending regular mails and parcels. For further information, please contact the front desk.


응급상황

몸이 불편하여 의사의 도움이나 구급차가 필요한 경우,

‘핸드픽트서비스’로 알려주시면 신속히 조치해 드립니다.

EMERGENCY

Please contact ‘Handpicked Service’ if you need to call an ambulance or require medical assistance.


인터넷

객실에서는 유, 무선 인터넷을 무료로 사용하실 수 있습니다. 인터넷 케이블이 필요하신 분은 프론트 데스크에 문의해 주십시오. 또한 핸드픽트호텔.서울은 객실 뿐 아니라 호텔 전 지역에서 무선 Wi-Fi를 제공합니다.

INTERNET

All of the guest rooms offer wired and wireless high-speed internet access at no cost.  Handpicked Hotel. Seoul also provides free Wi-Fi throughout the hotel.


전압

객실 내 전압은 220V 입니다. 유니버셜 어댑터가 필요하실 경우 ‘핸드픽트서비스’로 연락 주십시오.

VOLTAGE

The electrical voltage is 220 volts. Please contact ‘Handpicked Service’, if you need universal adapters.


전화

호텔 외부(모바일, 시내, 시외, 해외 통화)로 전화 통화를 원하시는 분은 ‘핸드픽트서비스’로 연락 주십시오.

TELEPHONE

For mobile phone, long distance and overseas calls, please press the ‘P’ button on the phone.


체크아웃 시각

체크아웃 시간은 12시 입니다. 체크아웃 시간 연장이 필요하신 경우, 프론트 데스크에 가능 여부를 문의 하시기 바랍니다. 시간에 따라 객실요금이 추가로 발생할 수 있습니다.

CHECK OUT

Check out time is noon. Please contact and confirm with front desk if you require a late check-out.  Extra charges may apply.


코멘트 카드

핸드픽트호텔.서울은 고객 여러분의 의견에 언제나 귀를

기울이고 있습니다. 객실 내 비치된 코멘트 카드에 의견을 적어 주십시오.

COMMENT CARD

As we continually strive for excellence, your comments on our guest services and amenities would be highly appreciated. You will find the appropriate form in your room.


호텔 직원에 대한 개별 팁을 사양합니다.

TIPPING

We courteously decline tips and gratuities to any hotel employees in accordance with hotel policy.


팩스

팩스는 발신/수신 모두 가능하며, 프론트 데스크 직원이

도와드립니다. 팩스가 수신될 경우 개별적으로 알려 드리겠습니다. 핸드픽트호텔.서울의 팩스번호는 02-2229-5454

입니다.

FACSIMILE SERVICE

The front desk representative can help you with incoming/outgoing faxes. Once a fax arrives, you will be informed by our front desk representitive. Fax number of Handpicked Hotel. Seoul is 02-2229-5454


하우스키핑

특정 시간에 객실 청소가 필요하거나, 욕실 용품 등 객실에 비치된 소모품이 필요하신 경우 연락 주십시오. 또한 고객의 편의를 위한 여러 물품을 대여 또는 판매하고 있사오니,

필요하신 물품이 있을 경우 ‘핸드픽트서비스’로 확인

부탁 드립니다.

HOUSEKEEPING SERVICE

To make your stay even more comfortable, we will be delighted to arrange a variety of items upon your request. Please contact to ‘Handpicked Service’ for additional housekeeping or extra amenities.


호텔예약

핸드픽트호텔.서울 예약은 02-2229-5499에서 가능합니다. 투숙 중 예약 변경사항이 있을 경우, 프론트로 전화 부탁

드립니다. www.handpicked.kr에서도 예약에 관한 자세한 정보를 받으실 수 있습니다.

RESERVATION

Please contact our front office(02-2229-5499), if you need to make any changes to your reservation. General information is also available by calling the above number or visiting our web site; www.handpickd.kr


미니바

미니바의 품목 및 가격은 미니바 리스트를 참고해주십시오. 드신 품목은 집계하여 손님의 계산서에 청구됩니다.

MINI BAR

Please check the Mini Bar list. Our staff will check your consumption and the cost of items consumed will then be charged to your account.


세탁물 서비스

세탁품목 및 비용은 세탁표 리스트를 참고해주십시오.

LAUNDRY SERVICE

Please check the laundry items and price  on the provided laundry list.


룸서비스

룸서비스 메뉴가 준비되어 있습니다. 룸서비스 이용을

원하시는 경우, 프론트로 문의 주십시오.

IN-ROOM DINING

If you need to order In-Room Dining menu, please contact our front office(02-2229-5499).

Hotel Regulations

고객 여러분의 안전과 편의를 위하여 저희 핸드픽트호텔.서울은 다음과 같이 이용 규칙을 정하고 있습니다.

1. 모든 객실은 흡연이 금지되어 있습니다.

2. 객실 내에서는 난방 또는 취사 목적의 전열기구의 사용이 금지 되어 있습니다.

3. 객실은 숙박 이외의 용도로 사용할 수 없습니다.

4. 호텔 시설물 및 집기와 비품은 정해진 목적 외의 용도 사용할 수 없으며, 외부로 반출할 수 없습니다. 또한 이를 손상, 파손하였을 경우 변상하여야 합니다.

5. 아래의 물품은 호텔 내 반입을 삼가 주시기 바랍니다.

    - 발화 또는 인화성 위험물

    - 악취를 풍기는 물건

    - 기타 법령에 의해 휴대가 금지되어 있는 물건

6. 당 호텔은 아래 경우 외에는 별도로 물품보관을 하지 않습니다.

    - 체크아웃 시 물품보관을 요청할 경우: 체크아웃 당일까지 물품보관

7. 당 호텔의 분실물(습득물) 처리 기준을 아래와 같습니다.

    (1) 물품 습득 시로부터 1개월간 보관

    ※ 귀금속, 희귀도서 및 현금, 기타 고가품의 경우 물품 습득 시 로부터 7일 이내 경찰서에 이관합니다.

    (2) 상기의 기간이 경과하였음에도 회수되지 않은 물품은 폐기처리 합니다.

8. 당 호텔의 귀책사유 없는 물품도난의 경우 핸드픽트호텔.서울은 책임을 지지 않습니다.

9. 요금의 지불은 투숙고객의 출발 시 또는 당 호텔에서 청구할 때

    호텔 프론트 데스크의 수납 직원에게 지불하여 주시기 바랍니다.

상기 규칙을 지켜주시지 않을 경우에는 숙박 또는 호텔 내 시설물의 이용을 거절하고 고객에게 그 책임에 대한 부담을 요구할 수 있사오니 특히 유의하여 주시기 바랍니다.


제 1조 의의

핸드픽트호텔.서울과 체결하는 숙박계약 및 이에 부수되는 계약은 본 약관이 정하는 바에 따르고, 본 약관에 규정되지 않는 사항에 관하여는 법령 또는 관습을 따르는 것을 원칙으로 합니다.


제 2조 숙박예약

핸드픽트호텔.서울에 투숙을 하고자 할 경우 유선 또는 당사 홈페이지 등을 통하여 숙박예약을 할 수 있습니다.


제 3조 숙박거절

핸드픽트호텔.서울은 다음 각 호의 1에 해당하는 경우에는 숙박을 거절할 수 있습니다.

1. 숙박예약 신청이 이 약관에 의하지 않을 경우

2. 객실의 여유가 없을 경우

3. 고객이 법령 또는 공공질서나 미풍양속에 위배되는 행위를 할 염려가 있다고 판단되는 경우

4. 고객이 타 고객 또는 당 호텔 직원에게 언어, 폭력 등의 방법으로 위해를 가하는 행동을 할 경우

5. 고객이 전염병자라고 명백히 인정하는 경우

6. 당 호텔에서 금지하는 물품(동물, 마약, 총기류 등)을 휴대, 소지하는 경우

7. 천재지변, 시설의 고장, 기타 불가피한 이유로 당 호텔이 숙박에 응할 수 없는 경우

8. 대한민국 법령 등이 규정하는 바에 따라 숙박할 수 없다고 인정되는 경우

9. 기타 정당한 사유가 있는 경우


제 4조 성명 등의 제시

핸드픽트호텔.서울은 숙박예약 신청을 받을 경우 예약자에 대하여 다음 각 호에 기재된 사항의 제시를 요구할 수 있습니다.

1. 숙박자의 성명, 성별, 연락처

2. 기타 당 호텔이 필요하다고 정하는 사항


제 5조 예약보증금

핸드픽트호텔.서울은 고객의 숙박예약 시 예약보증금의 지불을 요청할 수 있습니다.


제 6조 예약자에 의한 예약취소

숙박예약자가 숙박예약의 전부 또는 일부를 취소하였을 경우 당 호텔은 다음 각호의 기준에 의하여 위약금을 청구합니다.


1. 일반고객

    - 숙박예정일 4일 전까지 취소한 경우: 위약금 없음

    - 숙박예정일 3일 전부터,  사전 취소요청 없이 숙박하지 않은
       경우: 1일 숙박요금 100%


2. 단체고객(10명 이상)

    - 숙박예정일 14일 전까지 취소한 경우: 위약금 없음

    - 숙박예정일 7일 전까지 취소한 경우: 취소객실 수 X 취소 객실의 1일 숙박요금 100%

    - 숙박예정일 3일 전까지 취소한 경우: 총 숙박요금의 50%

       (※ 1박 투숙의 경우 총 숙박요금의 100%)

    - 숙박예정일 1일 전까지 또는 숙박예정일 당일 취소한 경우: 총 숙박요금의 100%

    - 사전 취소요청 없이 숙박하지 않는 경우: 총 숙박요금의 100%


※ 단, 항공기의 불착 또는 지연, 천재지변 등 부득이한 사정으로 예약을 취소하는 경우에는 위약금을 받지 않습니다.


제 7조 호텔에 의한 예약취소

(1) 당 호텔은 다음 각 호의 1에 해당하는 경우에 한하여 예외적으로 고객의 예약을 취소할 수 있습니다.

     1. 본 약관 제 3조 3호에서 8호까지의 경우

     2. 본 약관 제 4조의 제시를 요구했으나 정해진 기한까지 그 사항이 명시되지 않을 경우

     3. 본 약관 제 5조의 예약보증금의 납부를 청구하였으나 그 기한까지 이를 납부하지 않은 경우

(2) 전항의 규정에 의하여 예약이 취소되었을 경우 당 호텔은 이미 납부 받은 예약보증금을 반환 해 드립니다.


제 8조 숙박등록

숙박자는 숙박당일 호텔 프론트 데스크에서 다음 각 호의 사항들을 기재하여 숙박등록을 하여야 합니다.

1. 제 4조 제 1항의 사항

2. 여권번호, 여권유효기간

3. 주민등록번호 (내국인)

4. 현주소, 전화번호, 생년월일, 이메일

5. 호텔출발 일시 및 시각

6. 개인정보 수집, 이용에 대한 동의

7. 기타 호텔에서 필요하다고 인정하는 사항


제 9조 체크아웃

(1) 체크아웃 시각은 정오(12:00)입니다.

(2) 고객이 전 항의 체크아웃 시각을 초과하였을 경우 당 호텔은 다음과 같이 추가요금을 청구합니다.

     1. 오후 2시까지: 1박 요금의 30%

     2. 오후 5시까지: 1박 요금의 50%

     3. 오후 5시이후: 1박 요금의 100%


제 10조 부대시설 영업시간

부대시설의 영업시간은 별지의 안내에 있습니다.


제 11조 요금의 지불

(1) 이용요금은 원화 또는 핸드픽트호텔.서울에서 인정하는 쿠폰으로 체크아웃 시에 지불하여 주시기 바랍니다.(단, 장기투숙 등 특별한 사유가 있을 경우 당 호텔은 체크인 시 또는 투숙기간 중 숙박요금의 정산을 요청할 수 있음)

(2) 객실을 사용하기 시작한 후 임의로 숙박을 하지 않은 경우에도 숙박요금을 지불하셔야 합니다.


제 12조 이용규칙의 준수

핸드픽트호텔.서울을 이용하는 고객은 당 호텔의 이용규칙을 준수해야 합니다.


제 13조 숙박연장의 거절

다음 각 호의 1에 해당하는 경우 핸드픽트호텔.서울은 고객님의 숙박연장 신청을 거절할 수 있습니다.

1. 본 약관 제 3조 제 1호에서 8호까지의 경우

2. 고객이 당 호텔의 이용규칙을 준수하지 않는 경우

3. 기타 정당한 사유가 있는 경우


제 14조 숙박시설의 책임

(1) 핸드픽트호텔.서울은 숙박자가 프론트 데스크에서 숙박 등록을 하였을 때부터 체크아웃을 할 때까지 시설이용에 관한 책임을 집니다.

(2) 숙박자가 핸드픽트호텔.서울의 이용규칙을 준수하지 않는 등 숙박자의 책임 있는 사유로 인하여 입은 피해에 대하여 당 호텔은 책임을 지지 않습니다.

(3) 핸드픽트호텔.서울의 책임 있는 사유로 숙박자가 당 호텔을 이용하지 못하게 될 경우 동등 또는 유사한 조건에 의한 다른 숙박시설을 알선해 드립니다.


제 15조 객실 키 인수 및 반환

(1) 숙박자는 숙박등록 시 프론트 데스크에서 객실 키를 인수하고, 퇴실 시에는 요금지불과 함께 프론트 데스크에 키를 반납하여야 합니다.

(2) 숙박자는 투숙 중에 키를 분실 하였을 경우에는 즉시 프론트 데스크에 분실신고를 하여야 합니다.


To ensure the safety and convenience of our guests, HANDPICKED HOTEL.SEOUL requests that the following regulations to be respected.

1.Smoking is strictly prohibited in any places where fire is likely to occur.

2.The use of electrical appliances for heating or cooking is prohibited.

3.Guest rooms are for lodging only.

4.Hotel fixtures and equipment may not be used for purposes   other than intended and are not to be removed from the hotel. Damaged items will be claimed for compensation.

5.The following items are not permitted in the hotel.

       a. Flammable explosive items

       b. Items emitting an unpleasant odor

       c. Other items prohibited by the Korean Law

6.Luggage storage is available only for the day of check out.

7.The hotel will not be responsible for items left in the hotel for longer than the following periods:

       a. Lost and found items will be stored for 1 months

          from the day found.

           - Jewelry, rare books, cash or other   

              high-priced articles will be transferred  to Police

              in 7 days.

       b. Uncollected items after 3 months of storage

           will be disposed.

8.HANDPICKED HOTEL.SEOUL is not liable for any

       valuables lost or stolen on hotel premises.

9.Payment should be made at the Cashier upon departure or when the bill is presented.


Guests may be asked to vacate the premises if these regulations are not followed. Guests may also be held liable for damages or accidents caused by failure to abide by these regulations.

 

Article 1. Application of Provisions

All accommodation contracts and related agreements entered by HANDPICKED HOTEL.SEOUL (hereinafter called the hotel) shall be in accordance with these provisions, and particulars not provided for these provisions shall be made in accordance with laws and customary practices.


Article 2. Reservation Accommodation 

If you wish to make a reservation at the hotel, you can either make it via phone or website.


Article 3. Rejection of Accommodation Requests

The hotel may refuse to provide accommodation under the following circumstances:

1.When the accommodation requested does not come under these provisions.

2.When the hotel is fully booked and no room is available.

3.When it is feared that the person desiring the accommodation may use the accommodation in a manner contrary to that provided for in the laws for the maintenance of public peace and good morals.

4.When guest may possibly cause harm verbally or physically to other guests or to hotel property or HANDPICKED HOTEL Staffs.

5.When the person desiring accommodation can be detected as being afflicted with an infectious disease.

6.When the person seeking accommodation is known to be in possession of firearms, illicit drugs or animals of any type.

7.When the hotel is incapable of providing the accommodation due to natural calamities, damage to its facilities, and other unavoidable causes.

8.When the accommodation request runs counter to the regulation stipulated in the laws of the Republic of Korea.

9.When reasonable cause exists.


Article 4. Identification of Name, etc.

When the hotel has accepted a request for accommodation (thereinafter called reservation) in advance of the day of occupancy, it may request that the person making the reservation provide the following particulars within a designated period.

1. Guest’s name, gender, contact information.

2. Other information that the hotel may need.

Article 5. Reservation Deposit

When you make a reservation at the hotel, we may request

a deposit.


Article 6. Cancellation of Reservation by Requester

When you make reservation cancellations, penalties will be claimed as follows;

A. Individual Traveler

1. Cancellation made four days prior to arrival: No Charge

2. Cancellation made three days prior to arrival: 100% of the first night’s room charges per person

B. Group Traveler (Group with 10 or more guests)

1. Cancellation made 14 days prior to arrival: No charge

2. Cancellation made 7 days prior to arrival: 100% of one night room charge

3. Cancellation made 3 days prior to arrival: 50% of the total room charge per person (in case of one night stay, 100% of one night room charge)

4. Cancellation made 1 day prior to arrival or on the arrival day: 100% charge of the total stay

5. No-show charge: same as #4

6. Penalty is charged for each room.

Exception

However, the hotel will not claim for penalty if the cancellation was made due to unexpected situations such as flight cancellation, delay, or natural disaster.


Article 7. Cancellation of Reservation by the Hotel

1. Except as otherwise provided for, the hotel may cancel reservation for accommodation in the following circumstances:

a. When it comes under paragraphs 3 to 8 of Article 3.

b. When clarification of the particulars in Article 4 has been requested and not complied with within the designated period.

c. When payment of the reservation deposit, Article 5, has been requested but not received within the designated period.

2. The hotel will return any advanced deposit in case of cancellation.


Article 8. Registration

Guests are requested to register the following particulars with the hotel at the Front Desk on the day of arrival:

1. Particulars stated in paragraph 1 of Article 4

2. In case of a foreigner, passport number and the expiration date.

3. In case of a Korean, resident registration number

4. Present address, telephone number, date of birth, and e-mail

5. Date and time of hotel departure

6. Consent to the collection and use of personal information

7. Other particulars deemed necessary by the hotel

Article 9. Check Out

1. The time for vacating the room by the guest (check-out time) shall be 12:00 noon.

2. When the guest fails to check out by the above check-out time, the hotel will assess the following surcharges.

a. Until 14:00: 30% of the room charge

b. Until 17:00: 50% of the room charge

c. After 17:00: 100% of the room charge


Article 10. Facilities’ Operation hours

Facilities’ Operation hours will be informed separately.

Article 11. Payment

1. Payment of bills  should be made in currency, credit cards, or coupons recognized by the Cashier of the hotel, at the time of the guest’s departure or when requested by the hotel due to a high balance. The hotel cannot accept personal checks.

2. Guests will be charged for the room commencement of occupancy, even when they voluntarily choose not to use the room.


Article 12. Observance of Regulations

Guests are requested to observe the regulations here.

 

Article 13. Rejection of Continued Occupancy

The hotel may reject continued occupancy of the room, even for the period accepted, under the following circumstances:

1. When it comes under paragraphs 1 to 8 of Article 3.

2. When the guest does not observe hotel regulations.

3. When reasonable cause exists.

Article 14. Responsibilities of Accommodation

1. The responsibility of the hotel concerning accommodation starts from the time the guest is registered at the Front Desk or the time the guest enters the room, whichever is earlier, and terminates at the time the guest leaves the room to depart.

2. The hotel will not be responsible for any accidents occurring from the guest’s failure to observe the hotel regulations.

3. In case the hotel fails to provide accommodations that the hotel guaranteed due to hotel’s cause, the hotel will arrange coordinating or comparable accommodations.

Article 15. Taking and Returning Room Key

1. Guests are required to take a room key upon check-in at the Front Desk, and to return it back to the Front Desk upon check-out.

2. Guest must inform the Front Desk when losing a room key during the stay.